Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
LETNI NAČRT USTANOVE
ZA ŠOLSKO LETO 2009/10
1. Ekošola kot način življenja je celosten program šole ali vrtca, ki skozi celo leto s konkretnimi projekti uresničuje cilje vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Projekti, v katere se aktivno vključuje lokalna skupnost in podjetja, so lahko odlično dopolnilo na poti k uresničevanju ciljev.
Cilji, ki jih uresničuje program Ekošola kot način življenja (Cilj ustanove označite z X.):
|
CILJI |
X |
Vzgoja za okoljsko odgovornost |
X |
Razvijanje pozitivnih medsebojnih odnosov in pomoč pri odpravi revščine |
X |
Vzgoja za zdrav način življenja v zdravem okolju (uvajanje ekološko predelane hrane, pitniki, gibanje) |
X |
Spodbujanje kreativnosti, inovativnosti in izmenjava idej |
X |
Učinkovita raba naravnih virov (voda, odpadki, energija) |
|
Povezovanje okoljskih vprašanj z ekonomskimi in socialnimi |
|
Povezovanje med ekošolami doma, v okviru EU in širše |
|
|
2. Za pridobitev ekozastave mora vsaka ustanova izvajati vsaj 1 (en) vodilni tematski sklop, ki se povezuje še z dvema, kot npr. vodilni tematski sklop je voda, ki se povezuje še z ravnanjem z odpadki in učinkovito rabo energije. Vodilni tematski sklop se izvaja skozi vse šolsko leto in sodelujejo vsi učenci, (otroci, dijaki) in zaposleni na šoli.
Označite vodilni tematski sklop za šolsko leto 2009/10 s črko A (tematski sklop izvaja cela šola skozi vse šolsko leto)
Posebej označite s črko B navezujoče sklope (izvajate jih lahko v posameznem razredu, v več razredih ali oblikujete ciljne skupine po svoji izbiri).
|
Tematski sklopi za šolsko leto 2009/10 |
|
ZGODNJE NARAVOSLOVJE |
B |
MEDSEBOJNI ODNOSI |
|
PODNEBNE SPREMEMBE |
|
OHRANJANJE BIOTSKE PESTROSTI |
|
ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA |
B |
VODA |
A |
RAVNANJE Z ODPADKI |
|
UČINKOVITA RABA ENERGIJE |
|
TRAJNOSTNA MOBILNOST |
Nacionalno vodeni projekti za izvajanje tematskih sklopov so: (označite tiste projekte, ki jih boste izvajali v okviru vodilnega izbranega tematskega sklopa A in navezujočih sklopov B)
|
|
vodja projekta |
elektronski naslov |
telefon |
|
ZGODNJE NARAVOSLOVJE za vse vrtce in začetek prvega triletja – Dane Katalinič |
|
|
|
|
Vse v skupnem krogu (človek – čebela – cvet – med – sad) |
|
|
|
|
Doživljanje narave v različnih okoljih skozi letne čase |
|
|
|
B |
MEDSEBOJNI ODNOSI |
|
|
|
|
Živali in mi – Barbara Žličar |
|
|
|
|
Revščina v svetu in pri nas – Franci Dovč |
Mojca Grad |
mojca.grad@gmail.com |
|
|
Mi in na preteklost za trajnostno prihodnost – Lili Vavžik |
|
|
|
|
PODNEBNE SPREMEMBE |
|
|
|
|
Kam nas vodijo podnebne spremembe (računanje okoljskega odtisa za učence in ustanove) – Franci Dovč |
|
|
|
|
OHRANJANJE BIOTSKE PESTROSTI |
|
|
|
|
Kras, priložnost za učitelje in učence slovenskih šol – Suzana Vidmar |
|
|
|
|
Spremljanje in varovanje biotske pestrosti (gozd, slovenska krajina – praktično izvajanje) – Mirjana Jesenek Mori |
|
|
|
|
ZDRAVO ŽIVLJENJE |
|
|
|
|
Zdrav način življenja, zdrava hrana, ekološka pridelana hrana – Boža Šarbek, Romana Ana Dolenc, Metka Krunič |
|
|
|
B |
VODA |
|
|
|
|
Voda kot življenjska vrednota – Helena Pepevnik |
Sonja Kračman |
sonja.kracman@guest.arnes.si |
|
A |
RAVNANJE Z ODPADKI za vrtce, šole in CŠOD |
|
|
|
|
Plastenka in mi – Tomaž Pajnič |
Gabrijela Visenjak |
gabrijela.visenjak@gmail.com |
|
|
Skrbnik ekološkega otoka – Tomaž Pajnič |
|
|
|
|
Kaj se dogaja z zbranimi odpadki – Mateja Trampuš |
Gabrijela Visenjak |
gabrijela.visenjak@gmail.com |
|
|
Divja odlagališča danes – jutri – Mateja Trampuš |
|
|
|
|
UČINKOVITA RABA IN OBNOVLJIVI VIRI ENERGIJE |
|
|
|
|
URE v šoli – uvajanje energetskega knjigovodstva – Franci Dovč |
|
|
|
|
00CO2 Agenti nizko ogljične družbe v akciji – v sodelovanju z Slovenskim e-forumom |
|
|
|
|
TRAJNOSTNA MOBILNOST |
|
|
|
|
Onesnaževanje s prometom in trajnostna mobilnost – Metka Krunič |
|
|
|
3. V katerih ostalih dejavnostih nameravate še sodelovati? Sodelovanje v vsaj 5 (petih) dejavnostih so kriteriji za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2009/10 (Dejavnosti označite z X).
|
Dejavnosti |
vodja projekta |
elektronski naslov |
telefon |
X |
Eko dan (vsak vrtec, šola) |
Gabrijela Visenjak |
gabrijela.visenjak@gmail.com |
|
|
Ekofestival |
|
|
|
|
Sejem Altermed |
|
|
|
|
Mladi za napredek Pomurja |
|
|
|
X |
Ekobralna značka |
Karmen Pavlič |
|
|
X |
Natečaj voščilnic |
Daša Vukašinović |
|
|
|
Literarni razpis za srednje šole |
|
|
|
X |
Zbiranje izrabljenih tonerjev in kartuš |
Peter Jerina |
|
|
|
Zbiralna akcija papirja za ŠportŠpas |
|
|
|
X |
Zbiralna akcija odsluženih električnih aparatov in elektronskih odpadkov |
Danijel Hudoklin |
|
|
|
Ekokviz za OŠ |
|
|
|
|
Ekokviz za SŠ |
|
|
|
|
Srečanje treh generacij |
|
|
|
|
Mladi reporter – prispevki za objavo |
|
|
|
4. Odpadki – Zbiralne akcije in ločevanje odpadkov. Označite z X vrsto odpadka, ki ga boste zbirali in napišite kam jih odlagate oz. kdo jih odvaža (eko otok, komunalno podjetje, sami odnesete v zbirni center,…). Med letom zbirajte podatke o oddanih količinah.
|
VRSTA ODPADKA |
KDO / KAM |
|
VRSTA ODPADKA |
KDO / KAM |
X |
PAPIR |
Sami/ papir servis |
X |
BIOLOŠKI ODPADKI |
Kuhinja/ |
X |
STEKLO |
Sami/ eko otok |
X |
VOTLA KARTONSKA EMBALAŽA (sok, mleko) |
Sami/ eko otok |
X |
PLASTENKE |
Sami/ eko otok |
X |
EL. IN ELKTRONSKA OPREMA |
Sami/ zbirni center |
X |
PLOČEVINKE |
Sami/ eko otok |
|
|
|
X |
ZAMAŠKI |
Sami/ različne dobrodelne akcije |
|
|
|
X |
TONERJI, KARTUŠE … |
Sami/ zbirni center |
|
|
|
X |
BATERIJE |
Sami/ zbirni center |
|
|
|
5. Kateri vodilni tematski sklop, ki se povezuje še z dvema, (kot npr.: vodilni tematski sklop je voda, ki se povezuje še z ravnanjem z odpadki in učinkovito rabo energije.…) boste podrobneje obdelali v šolskem letu 2009/10? Tabela naj vam bo v pomoč pri načrtovanju programa za šolsko leto (predmet samoevalvacije in evalvacije). Opis naj vsebuje maksimalno 100 besed.
TEMATSKI SKLOP: |
|||||
Sklop A in B |
Cilji |
Vsebine |
Ciljne skupine |
Čas |
Predvideni rezultati dela |
(naslov sklopa) |
(operativni) |
(do pet stavkov -kratek zapis) |
(kdo vodi sklop, izvajalci, komu je namenjena, …) |
(kdaj bo izvedeno) |
|
LOČEVANJE PRI ŠOLSKIH OBROKIH
|
Zavedanje različnosti odpadkov . Pomembnost ločevanja
|
Vsi učenci po zaužitem obroku za sabo pospravijo in pravilno ločijo odpadke.
|
Razredniki, dežurni učitelj v jedilnici, dežurni učenci
|
Skozi celo šolsko leto |
Manj odpadkov.
|
EKOLOŠKI OTOK
|
Učenci spoznajo otok in njegov namen. Odgovorno ravnajo z različnimi odpadki Učenci svoja spoznanja širijo doma
|
Vsi učenci si ogledajo otok pred šolo. Ugotavljanje kaj vse lahko odlagamo v te zabojnike. Ločevanje odpadkov na šoli in odnašanje na ekološki otok. |
Učitelji, učenci, čistilke |
Skozi celo šolsko leto |
Navajanje na ločevanje |
EKO DAN KAJ SE DOGAJA Z ZBRANIMI ODPADKI |
Učenci se seznanijo z ponovno uporabo materialov (recikliranje). Gospodarjenje z odpadki.
|
Učenci iz odpadnega materiala izdelujejo izdelke (voščilnice, koše za papir, krmilnice)
|
Učitelji, učenci
|
Skozi celo šolsko leto
|
Učenci se zavedajo posledice odpadkov za okolje. |
VODA KOT ŽIVLJENSKA VREDNOTA PITNIKI |
Spoznavanje pomena vode Spoznavanje odgovornosti ravnanja slehernega posameznika
|
Učenci spoznajo kako pomembna je voda za naravo, skrbijo za rože v razredu. Zapirajo vodo in na zapiranje opozarjajo tudi druge.
|
Učiteljice razrednega pouka, učiteljice gospodinjstva, biologije |
Skozi celo šolsko leto
|
Učenci ozavestijo pomen vode za življenje. Učenci spoznanja prenesejo domov
|
REVŠČINA V SVETU IN PRI NAS
|
Seznanijo se z načini pomoči drugim otrokom
|
Učenci spoznajo, kako pomembno je da pomagamo človeku v stiski. Ogledali si bomo kratke filme, ki jih je pripravila Karitas se ob njih pogovorili, sodelovali v akciji »podari zvezek« in ob pomoči šolskega sklada pomagali našim učencem, ki so te pomoči potrebni.
|
Razredniki, učenci
|
Skozi celo šolsko leto
|
Učenci si pridobijo občutek do razumevanja sočloveka.
|
6.Ekoprogramski svet:
Ekoprogramski svet usmerja vse dejavnosti ekovrtca oz. ekošole, določi cilje delovanja in skrbi za vključevanje vseh otrok in učencev, učiteljev, vzgojiteljev, staršev, ostalega osebja šole in predstavnikov lokalne skupnosti. Prosimo vas, da pripravite kratko informacijo vsebinskega programa, ki ga bo izvedel programski svet vaše ustanove.
Učitelji vseh predmetov bomo v učne vsebine, smotrno uvajali eko-teme. Z učenci bomo zbirali in beležili katere vsebine nam bo uspelo uresničiti. V letošnjem šolskem letu nadaljujemo z zbiranjem papiraj, zamaškov, baterij. Na novo se bomo priključili akciji zbiranja odpadnih električnih in elektronskih aparatov in kartuš.
|