Skoči na glavno vsebino
Select Page

Če se zgodaj vstaja, ostane pred tečajem čas za kakšno krajšo turo.

Z vlakom sva se s postaje Connolly odpeljali do simpatičnega ribiškega mesteca Howth, ki se razprostira na polotoku severno od Dublina. Želeli sva se povzpeti vse do mogočnih klifov in si slikovito obalo ogledati z višine, a nama čas ni dopuščal takšnega podviga. Dobra ura hoje na morskem zraku pa nama je kljub temu koristila, naju dokončno prebudila in pripravila na učne dejavnosti današnjega dne. Z vlakom sva se vrnili v Dublin in strnili vtise najinega izleta. Pot od železniške postaja do stavbe, kjer poteka izobraževanje, nama vzame približno pol ure. Rahlo sva jo še podaljšali in se podali preko parka St Stevens Green. Zeleno in trajnostno pa se obnašava tudi sami, saj se na raziskovanja in tečaj vedno odpraviva peš ali pa z javnim prevozom, ki pa na obrobju mesta včasih predstavlja manjši izziv.

V parku, kjer ima svoje mesto tudi kip duhovitega pisatelja in dramatika Oscarja Wilda, družbo pa mu delata tudi bronasta podoba njegove noseče žene in torzo Dioniza, boga rodovitnosti, sadja, vina in gledališča, je živahno. Prebivalci Dublina z veseljem izkoristijo ta slavni zeleni kotiček, saj je ta kar pokal po šivih. Ljudje in njihovi ljubljenčki so dobrodošli, da si zelenico delijo s stalnimi prebivalci parka, hoja po travi ni prepovedana, poležavanje, branje ali športne aktivnosti na njej pa so nekaj povsem običajnega.

Preostali del dneva je bil namenjen prvemu dnevu najinega izobraževanja.

Učna tema dneva: Uvod v tečaj in »mehke veščine« za učitelje

Prvi dan izobraževanja je bil namenjen podrobnejšemu spoznavanju ciljev tečaja in predstavitvi šol ter držav udeležencev. Posebej zanimivo je bilo poslušati o šolskih sistemih Švedske, Slovaške in Italije, držav od koder prihajajo najine “sošolke”. Med mnogimi zanimivostmi, ki so se nama vtisnile v spomin, je izstopala organizacija švedskih šol, kjer pouk traja približno enako dolgo kot pri nas (do trinajste ali štirinajste ure), vendar so šole odprte že od pol sedmih zjutraj pa vse do osemnajstih popoldne. To omogoča varstvo za učence, katerih starši se zaradi oddaljenosti iz služb vračajo pozno. Prav tako sva izvedeli, da je na Švedskem šolska prehrana brezplačna in da učenci niso ocenjevani vse do 6. razreda. Učiteljice so povedale, da se o znanju in doseganju ciljev učencev veliko raje pogovarjajo, kot da bi ga označevale s črkami ali številkami.

Sledilo je nekaj “icebreakerjev” – aktivnosti, ki so nam pomagale, da se sprostimo in privadimo na delo v skupini ter deljenja mnenj in občutkov. Zanimivo je bilo odkriti, da smo imele vse udeleženke podobna pričakovanja in enake strahove pred samim začetkom tečaja. Glavne skrbi so bile povezane z nezaupanjem v naše znanje jezika in strahom pred prekomerno izpostavljenostjo. Kmalu smo ugotovile, da se v angleščini odlično znajdemo (tudi tiste, ki je ne poučujemo) in da komunikacija poteka brez težav. Po kakšni urici ali dveh druženja pa tudi deljenje misli, skrbi in občutkov ni več predstavljalo ovir, temveč nove priložnosti za našo rast.

Kaj so mehke veščine?

To so veščine, znanja, orodja, ki jih učitelji lahko uporabimo za ustvarjanje varnega in spodbudnega učnega okolja za učence in zase.

Med njimi smo posebej izpostavili:

  • empatijo,
  • ustvarjanje odnosov,
  • spoštovanje,
  • komunikacijo,
  • reševanje problemov,
  • poslušanje,
  • prilagodljivost,
  • kreativnost,
  • čustveno inteligenco,
  • asertivnost,
  • vodstvene sposobnosti,
  • timsko delo,
  • obvladovanje in reševanje konfliktov,
  • razporejanje in upravljanje s časom,
  • obvladovanje stresa,
  • kritično mišljenje.

V naslednjih dneh se bomo osredotočili na nadgradnjo naših sposobnosti komunikacije in dialoga v razredu in izven njega, reševanju konfliktov, usposabljanju na področju medkulturnosti in različnosti, kreativno mišljenje, vodstvene kompetence in obvladovanje stresa. Delo bo potekalo v obliki praktičnih izkustvenih delavnic, kjer bomo teoretična znanja preizkusili na konkretnih primerih.

Veseliva se že!

Dostopnost