Današnji tečaj se je odvijal v popoldanskem času, kar nama je dopoldan omogočilo, da sva izkoristili čas še za en krajši ogled manjšega obalnega mesteca. Vsak dan ugotavljava, da Irci svoj dan začenjajo dokaj pozno. Pred osmo uro se na ulicah ne dogaja prav dosti, tudi gneča na cestah je skoraj neopazna. Lokali in trgovine ostanejo zaprti vse do devete ure, včasih celo dlje.
Radovednost in raziskovalna žilica sta naju vodili južno od Dublina in spet sva se potrudili, da sva potovali trajnostno. Prehodili sva 11 kilometrov, do končnega cilja pa naju je pripeljal vlak. Bray, po gelsko Bré, je tipično severno obmorsko mestece. Tukaj si lahko privoščite dolge sprehode po peščeni obali in se pretvarjate, da ste nekje malo bolj južno. Kljub veliki skušnjavi si v morje nisva upali stopiti, to sva pustili za kdaj drugič. V tišini sva občudovali slikovit hrib v tisočerih odtenkih zelene, ki se je dvigoval na mestecem. Preveč živahno v Brayu namreč še ni, je pa videti, da se ljudje počasi pripravljalo na toplejši del leta in z njim na začetek turistične sezone. Desetine malih trgovinic in lokalov že nestrpno čaka na boljše čase.
Zadovoljni predvsem zaradi lepih razgledov sva se z vlakom vrnili nazaj do postaje Connelly. Želodec naju je opomnil, da bo potrebno kaj pojesti, zato sva se odpravili na ulico Talbot, kjer sva si v tipičnem irskem pubu privoščili kosilo. Odlična domača enolončnica z irskim kruhom, pripravljenim s sodo in pinjencem, naju je pogrela in nama dala novih moči za nadaljevanje dneva v učilnici.
Učna tema dneva: Poglobljen pogled na raznolikost in komunikacijske veščine v izobraževalnem sistemu
Ker nam je včeraj zmanjkalo časa, sva bili za podrobno predstavitev naše šole na vrsti danes. In kot smo že vajeni, je bila naša zelena streha spet deležna velikega navdušenja pri ostalih.
Danes smo velik del časa namenili primerjavi različnih šolskih sistemov in izmenjavi dobrih praks znotraj njih. Kaj naju je presenetilo? Tudi pri nas tako pogosto predstavljen kot referenčen skandinavski, konkretno švedski, šolski sistem je še daleč od popolnosti. Podobno kot v Italiji in na Slovaškem se tudi na Švedskem spopadajo s pomanjkanjem učiteljskega kadra in upadanjem zanimanja za pedagoške študije. Učitelji so pogosto obremenjeni z nepotrebnim birokratskim delom, kar jim jemlje čas za pedagoško delo, povzroča stres in konflikte. Strategije za reševanje opisanih izzivov bomo obravnavali v prihodnjih urah.
Glavni temi nadaljevanja tečaja sta bili raznolikost in komunikacija, vključno z dialogom in reševanjem konfliktov. Sprva smo se osredotočili na raznolikosti, ki jih v šolskem okolju najpogosteje opažamo – od tistih, ki povzročajo težave, do tistih, ki so pri nas najpogostejše. Ljudje se razlikujemo po mnogih lastnostih, kot so spol, zunanji videz, politična prepričanja, vera, način učenja, obnašanje, starost, karakter, socialne veščine in vzpostavljanje odnosov … Razpravljali smo o tem, kako se šole soočajo s temi raznolikostmi, kako prepoznavamo in se soočamo z inkluzijo otrok s posebnimi potrebami, otrok različnih ras, jezikovnih ozadij, spolnih usmerjenosti …
V zaključnem delu smo si ogledali posnetek soočenja enega od irskih napadalcev na hotel Brighton leta 1984 in hčerke enega od umorjenih politikov. Pogovor, ki je potekal pod vodstvom izkušenega nepristranskega mediatorja, je bil zanimiv predvsem zaradi uporabe mehkih veščin, ki so omogočile umirjen dialog. Na koncu smo razpravljali o različnih oblikah komunikacije med ljudmi z različnimi prepričanji, vključno s prepirom, debato in pogovorom. Te oblike se razlikujejo glede na cilje in način predstavljanja lastnih mnenj.
Za izbiro ustreznega načina komunikacije je ključno obvladovanje mehkih veščin, ki omogočajo uspešno in konstruktivno izmenjavo mnenj in reševanje konfliktov.