Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
NAREDI SI GREDICO IN SKRBI ZANJO.
POSTAVI PTIČJO HIŠICO IN OPAZUJ PTICE!
UGAŠAJ LUČ, TUDI V TEMI JE PRIJETNO!
VARČUJ Z VSAKO KAPLJICO VODE!
RAZMIŠLJAJ EKO, PA BOŠ FRAJER!
Dobrodošli na spletni strani projekta Eko šola kot način življenja
Večina mladih je upravičeno zaskrbljenih zaradi problematike okolja …
V hotenju in boju za ugodnejše življenje na Zemlji je v kratkih 400 letih človeku uspelo ustvariti svet, v katerem manjšina lahko poskrbi za vsakršno materialno udobje, ki žal ne prinaša ne sreče, ne notranjega miru. Naša ozkost in obsedenost po iskanju še udobnejšega življenja je popolnoma onesnažila naravne sisteme Zemlje. Prišli smo do tiste kritične točke, čez katero ne moremo.
»Ustvariti v sebi ekološko ravnovesje duha je pot v vsak uspešen ekološki projekt.«
prof. Nada Pavšer – nacionalna koordinatorka
Vodilo šole
S šolskim letom 2009/2010 vstopamo v projekt eko šola kot način življenje in se tako pridružujemo ostalim šolam, vrtcem in domovom, ki so v tem projekt. Osnovno vodilo naše šole je, da učence usmerjamo in ozaveščamo v smeri pravilnega ravnanja in življenja v okolju. Z roko v roki delavci šole in učenci: Ne le tako, da vsi skupaj skrbimo za čisto in zdravo okolje, ampak spremenimo način življenja in razmišljanja, prispevajmo tudi k temu, da bo ostal naš zeleno-modri planet našim zanamcem čist, zdrav in prijeten za bivanje.
Specifična načela
Učenci:
– si razvijajo spoštljiv odnos do Zemlje;
– skrbimo, da je okolje, v katerem živimo, čisto in zdravo;
– spoznavamo probleme okolja, ki se odražajo v življenju;
– poskrbeli bomo, da bo v šoli vladala pozitivna klima-odnosi;
– se učimo presojati o pravilnem ravnanju v okolju in predlagamo rešitve za izboljšanje;
– spoznavamo posledice nepreudarnega izkoriščanja naravnih dobrin;
– bomo spoznavali pomen vode za življenje ter pomen varčevanja z energijo, navajali se bomo na varčnost;
– skrbimo za sortiranje odpadkov in koristno uporabo le-teh;
– se navajamo na pravilen odnos do hrane in prehranjevanja;
– ugotavljamo, kako hrup deluje na počutje in zdravje ljudi in živali;
– bomo spoznali pomen timskega dela v medpredmetni povezavi.
Zapisana specifična načela bomo uresničevali preko dejavnosti ter prepletanjem ekoloških vsebin pri posameznih predmetih pri pouku in interesnih dejavnostih.
Učitelji vseh predmetov bomo v učne vsebine, smotrno uvajali eko-teme. Z učenci bomo zbirali in beležili katere vsebine nam bo uspelo uresničiti.
Decembra bomo izvedli Božično novoletni bazar, ki bo ekološko obarvan. V aprilu se bomo udeležili eko tržnice, ki jo organizira občina Domžale. 22.4.2010 predviden Eko dan, kjer bomo pripravili aktivne delavnice. Skozi celo leto pa urejamo in skrbimo za šolsko okolico.
V letošnjem šolskem letu nadaljujemo z zbiranjem papiraj, zamaškov, baterij. Na novo se bomo priključili akciji zbiranja odpadnih električnih in elektronskih aparatov in kartuš.
Naj na tem mestu vzpodbudiva vse učence, zaposlene, starše, krajane in ostale simpatizerje okoljske problematike, da otroke vzpodbujate pri omenjenih akcijah, saj bo s tem širila stopnja njihove ekološke zavesti.
DEJAVNOSTI
KAJ DELAMO?
|
KDO ? |
VODJA |
KDAJ? |
ZAKAJ? |
»KARTUŠE v ŠKATLO« |
Vsi , cela šola!
|
PETER JERINA |
Skozi celo šolsko leto
|
· odgovoren odnos do te vrste odpadkov · učenci svoja spoznanja širijo tudi doma |
ZDRAVA PREHRANA REKREATIVNI ODMOR EKOLOGIJA IN ŠPORTNA VZGOJA |
Vsi, cela šola! |
SONJA KRAČMAN NATAŠA ŠAFARIČ S. IZTOK BREGAR |
Skozi celo šolsko leto
|
Zmanjšanje bolezni zaradi neprimerne prehrane Navajanje na pitje vode, pitniki Gibanje za boljše počutje Spoštljiv odnos do narave na športnih dneh.
|
LOČENO ZBIRANJE ODPADKOV |
VSI, cela šola |
RAZREDNIKI |
Skozi celo leto |
· pravilen odnos do malice · pravilno ravnanje z odpadki doma in v šoli |
»NOVOLETNI MOTIVI NA EKO VOŠČILNICAH« |
Vsi , cela šola! |
DAŠA VUKAŠINOVIĆ |
November, december. |
· kako lahko uporabimo odpaden material. |
»EKO HIMNA« šole » EKO ZNAK » šole |
Učenci predmetne in razredne stopnje (učitelj SLJ, LVZ, GVZ) |
IVICA JANEŽ GORDANA PUGELJ JASNA MEDVED NIŠAVIĆ |
Skozi vse šolsko leto |
· ekohimna šole · eko znak šole |
ZBIRANJE ODPADNEGA |
Učenci razredne in predmetne stopnje in delavci šole |
JASNA ŠKULJ |
Skozi vse šolsko leto. |
· učenci se zavedajo posledic odpadkov za okolje · učenci spoznanja prenesejo domov |
ZBIRANJE ODPADNIH BATERIJ
|
Vsi , cela šola! |
PETRA DACAR POVALEJ |
Skozi vse šolsko leto. |
· odgovoren odnos do nevarnih odpadkov · z zbiranjem in pravilnim odlaganjem zmanjšujejo nevarnost za okolje · učenci spoznanja prenesejo domov |
EKO BRALNA ZNAČKA |
Učenci prve in druge triade |
KARMEN PAVLIČ |
Oktobra do aprila |
S pomočjo literature se seznanjajo s ekološko problematiko in kako lahko sami pripomorejo k boljšemu odnosu do narave |
ZBIRALNA AKCIJA ODSLUŽENIH ELEKTRIČNIH APARATOV IN ELEKTRONSKIH ODPADKOV |
Vsi, cela šola! |
DANIJEL HUDOKLIN |
marec |
Učenci se seznanijo, kam potujejo odsluženi električni aparati in kaj z njimi naredijo |
UGAŠANJE LUČI IN ZAPIRANJE VODE |
Vsi, cela šola! Učenci izdelajo znake za ugašanje luči in jih prilepijo nad stikala |
MOJCA ŠPORN |
Skozi vse šolsko leto. |
Pripomoremo k manjši porabi električne energije in manjši porabi vode |
PODARI ZVEZEK – KARITAS
|
Vsi, cela šola! |
MOJCA GRAD |
maj |
Učenci se naučijo pomagati drugim, ki se znajdejo v stiski |
AKCIJE ČIŠČENJA ŠOLSKEGA DVORIŠČA |
Učenci |
VOJKA ZAVRL |
OPB – oktober, december RS – januar, marec PS – april, junij |
Čisto bivalno okolje, prijazen odnos do narave
|
EKO DAN – delavnice |
Učenci prve triade |
GABRIJELA VISENJAK |
22. 4. 2010, dan Zemlje |
Seznanjanje z ekološko problematiko na različne načine ( izdelki iz odpadnega materiala, dramatizacija, likovno ustvarjanje…) |
EKO TRŽNICA – Domžale |
Učenci druge triade |
MARTINA POGAČAR |
april |
Učenci predstavijo svoje delo in zamisli, ki so povezane z ekologijo |
EN KORAK DO ČISTEGA OKOLJA – ZALOŽBA MORFEM |
Učenci prve triade |
GABRIJELA VISENJAK |
Oktober – maj |
Ob pomoči slikanic se zavedo problema do okolja in iščejo rešitve po izboljšavah |
EKO TABLA |
Vsi, cela šola |
BARBARA MUHIČ |
Celo leto |
Starši in učenci so seznanjeni z akcijami in delom na šoli. |
VESELO SRCE |
Učenci druge triade (pisanje vtisov) |
NADICA BIČANIN |
oktober |
Spoznavanje in pomoč drugim. |
Za izvajanje eko šole so odgovorni: koordinator, ravnateljica in ekoprogramski svet (sestavljajo ga učitelji, učenci, starši in zunanji sodelavci).
EKOPROGRAMSKI SVET sestavljajo:
KOORDINATORKA |
Gabrijela Visenjak |
RAVNATELJICA |
Metka Murn |
RAZREDNI UČITELJI |
Mojca Grad, Petra Dacar Povalej, Martina Pogačar. Vojka Zavrl |
UČITELJI V ODDELKIH PODALJŠANEGA BIVANJA |
Daša Vukašinović, Danijela Polanc |
PREDMETNI UČITELJI |
Sonja Kračman, Mojca Šporn, Danijel Hudoklin, Nataša Šafarič Seljak |
TEHNIČNI KADER |
Igor Dolinar, Štefka Svetlin |
STARŠI |
Dragomelj-Pšata ?, Šentjakob ? |
|
|